Login problemer

Alle spørgsmål om hjælp til phpBB3 stilles herinde.

Redaktør: Redaktører

Login problemer

Indlægaf miami » ons 10 mar, 2010 12:13

Hej,

Jeg har pludselig fået et problem ved login.

Når jeg logger ind på vanlig vis, så får jeg følgende meddelelse i toppen af siden:

Kode: Vælg alt
Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /customers/cortsen-fan.dk/cortsen-fan.dk/httpd.www/phpBB3/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 916: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3542: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3544: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3546: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)

Og bliver straks efter automatisk logget ud.

Nogen der kan hjælpe?

Det skal forresten lige siges at jeg er ikke sikker på at min signatur er opdateret - da jeg ikke kan logge ind, kan jeg heller ikke se om min side rent faktisk er den version der står i signaturen.
Brugeravatar
miami
phpbb mester
phpbb mester

Geografisk sted: Brønshøj

Re: Login problemer

Indlægaf DoYouSpeakWak » ons 10 mar, 2010 13:23

Det ser ud som om at det her er en fejl enten i php versionen på din server. 5.3 har nogle problemer.

Men der er også en fejl vedrørende det her i phpbb3.0.5 og tidligere.

Docs: http://www.phpbb.com/bugs/phpbb3/54495

Så tjek din php version og prøv at opdater dit forum til seneste phpbb3 udgave.

Mvh Mikkel
Mine Validerede and Udgivede mods
Jr. MOD Validator medlem på phpbb.com
Privat phpBB3 hjælp tilbydes mod en donation til min side. Intresseret ? Send en pm.
Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Redaktør
Redaktør

Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf miami » lør 13 mar, 2010 19:00

Den her fejl i php versionen, er det noget jeg selv kan gøre noget ved eller skal jeg tale med min udbyder?

Da jeg ikke kan logge ind, kan jeg heller ikke se hvilken/hvilke opdateringer jeg skal installere. Er der en måde hvor je gkan se min nuværende version, når nu jeg ikke kan logge ind?
Brugeravatar
miami
phpbb mester
phpbb mester

Indlægaf miami » tirs 16 mar, 2010 08:35

Er der slet ikke nogen der ved hvad jeg kan gøre? :oops:
Brugeravatar
miami
phpbb mester
phpbb mester

Indlægaf DoYouSpeakWak » tirs 16 mar, 2010 10:40

Du kan se hvilken version af phpbb du bruger ved at gå ind i databasen. i phpbb_config tabellen og se efter et felt der hedder version eller noget i den dur. Der står KUN 3.0.6 eller 3.0.2 hvad de nu er så det er nemt at finde. i phpbb_config er der også så få felter at det ikke kan tage mere end 3 min at finde.

Har du f.eks 3.0.5 så går du ind her
http://www.phpbb.com/downloads/olympus. ... u&update=1

Vælger 3.0.5 fra dropdown boksen og henter opdateringspakken.

Upload install folderen til dit forums rod og gå til den. Hvis du kan få lov at køre den vil den rette evt fejl og alt skulle køre fint. Kan du ikke få lov at køre install så skriv lige her.

Og husk. Tag en backup af databasen (0g ikke med phpbbs interne backup, brug mysqldumper isteadet) og en ftp fil backup af alle filer før du gør noget.
Privat phpBB3 hjælp tilbydes mod en donation til min side. Intresseret ? Send en pm.
Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Redaktør
Redaktør

Indlægaf miami » ons 17 mar, 2010 17:50

Nu er jeg så småt ved at være klar til at opdatere.

Jeg har taget et "dump" af databasen og kopieret min phpBB3 mappe v.h.a. FTP.

Det viser sig at min version er 3.0.2 og jeg har derfor hentet den opdatering fra .2 til nyeste.

Den nyeste opdatering har jeg uploadet til min phpBB rod og gået ind på den.
Her kan jeg så se at jeg har to opdateringsmuligheder:

Manuel
Automatisk

Jeg ville jo gerne have den automatisk, da jeg tilsyneladende mangler en del opdateringer. men er vi ikke enige om at hvis jeg kører en automatisk, så mister jeg mange at de rettelser og tilpasninger jeg selv har lavet?

Jeg har f.eks. lavet nye sider og "rullegardinsmenuer" og dem vil jeg helst ikke miste.

Er jeg tvunget til at opdatere manuelt, eller kan jeg køre den automatiske og stadig beholde mine personlige tilpasninger?
Brugeravatar
miami
phpbb mester
phpbb mester

Indlægaf DoYouSpeakWak » ons 17 mar, 2010 19:24

Er det 3.0.2 er det den her fil du skal bruge. Upload install folderen til din rod

http://www.phpbb.com/files/release/phpB ... .7-PL1.zip

Der skulle gerne kun være en mulighed, nemlig automatisk. Meningen med den automatiske updater er at den går ind og finder den orginale kode og opdatere kun den, ikke det du har tilføjet.

Men, har du tilføjet noget avanceret som er indviklet i det orginale, så er det ikke sikkert den helt kan finde ud af det og der kan være fejl.

Så tag en orden backup af filer og databasen (Jeg anbefaler mysqldumper, kan findes på google) Brug ALDRIG phpbb3 indbyggede backup funktion.

Når de så er sikret kan du prøve dig frem. Går alt fint er det jo bare, ja fint og du kan forsætte uden at have mistet noget.

Laver du updated automatisk og boardet ikke virker ordenligt, så er der kun en vej. Genupload databasen og filerne og lav en manuel update.

dvs. Slet alle filer og mapper i din rod borset fra.

config.php
cache mappen
files mappen
og images mappen.

Upload den nye version, BORSET fra de ovenstående mapper og fil. Gå til install og kør

Install/database_update.php

Herefter kan du så installere alt det du havde på før.

Men tag det helt roligt. jeg har lavet automatisk update på boards der var drastisk ændrede, uden problemer. Jeg vil dog forslå du slår debug og extra debug til i config.php før du laver den automatisk update, Er der nogle fejl bliver de vist øverst i forummet. Er der nogen så gem dem. Det kan være de er så små at de kan rettes uden du skal gøre det manuelt.

Held og lykke. Og HUSK backup.

Mikkel
Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Redaktør
Redaktør

Indlægaf miami » ons 17 mar, 2010 21:58

Hej Mikkel,

så tror jeg det lykkedes.

Siden kører ihvertfald igen :)

Der er nogle småting som ser lidt mærkelige ud - særligt i ACP. Men det virker som om alt fungerer.

Mange tak for hjælpen
Brugeravatar
miami
phpbb mester
phpbb mester

Tilbage til Hjælp med phpBB3